5 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę wynajmując mieszkanie w airbnb

by Little Town Shoes
0 comment

Pokoje w airbnb  mogą być dobrą alternatywą dla hoteli, zwłaszcza dla osób podróżujących z budżetem. Sama często korzystam z tego rozwiązania. Moje doświadczenia z airbnb były jednak bardzo różne od naprawdę fantastycznych do takich, że raz zażądaliśmy zwrotu pieniędzy i przenieśliśmy się do hotelu. O tak różnych doświadczeniach nie decydowała cena noclegu.

Przykładowo, w czasie ostatniego wyjazdu na wyspę Martha’s Vineyard wynajęliśmy bardzo ładne mieszkanie z trzema sypialniami, dużym salonem i kuchnią dla 6 osób ze wszystkimi opłatami za $240 / około $40 za dobę od osoby. Mieszkanie, w zasadzie apartament był przeuroczy popatrzcie sami.

5 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę wynajmując mieszkanie w airbnb5 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę wynajmując mieszkanie w airbnb5 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę wynajmując mieszkanie w airbnb

Myślę, ze po kilku latach korzystania z portalu udało mi się (odpukać w niemalowane) opanować do perfekcji wynajmowanie mieszkań na portalu.

Na co należy zwracać uwagę szukając mieszkania?

1. Zdjęcia

Niby oczywiste ale naprawdę zdjęcia to podstawa. Są szalenie ważne.

Po pierwsze jeżeli mieszkanie będzie wyglądało inaczej niż na zdjęciach można żądać zwrotu pieniędzy i portal to w pełni to uhonoruje – tak było w naszym przypadku.

Po drugie to zdjęcia przekazują najwięcej informacji o mieszkaniu.

Ogólnie im więcej zdjęć tym lepiej. Jakość zdjęć tez jest istotna – to informacja o tym jaką osobą jest gospodarz, czy mieszkanie będzie czyste, czy będziemy się w nim dobrze czuli. Poświęć więcej czasu i dokładnie obejrzyj zdjęcia.

W tym wypadku nie należy być optymistą – nie można zakładać, ze może właściciel nie pokazał części pokoju. Czy tez ze okno jest zasłonięte przez przypadek. Jeżeli okno jest zasłonięte to raczej dlatego ze widok jest na ścianę sąsiedniego budynku. Jeżeli pokój wygląda na bardzo mały na zdjęciach tzn. ze taki jest.

2. Opinie

Recenzje innych osób są najcenniejszym źródłem informacji. Nie każde miejsce ma wiele recenzji ale im więcej recenzji tym lepiej.

Bądź ostrożny jeżeli zobaczysz nawet pojedyńcze opinie z mniej niż 5 pięcioma gwiazdkami. Przed rezerwacją przeczytaj wszystkie opinie a zwłaszcza te negatywne.

Z reguły wybór miejsc na airbnb jest duży – na początek wyeliminuj te złe i przeciętne mieszkania. Jeśli widzisz więcej niż dwie negatywne opinie poszukaj innego miejsca.

3. Natychmiastowa Rezerwacja

Na airbnb są dwie opcje rezerwacji – z potwierdzeniem i natychmiastowa. Przy tej pierwszej opcji gospodarz ma 24 godziny aby zaakceptować albo odrzucić naszą rezerwację.

Z mojego doświadczenia jeśli gospodarz nie potwierdził w ciągu kilku godzin to przychodzi odpowiedź odmowna. Nie oznacza to, że nie spodobaliśmy się gospodarzowi – większość osób wynajmuje mieszkania na kilku portalach i niestety czasami nie aktualizuje kalendarza…

Ja lubię mieszkania z opcją Natychmiastowej Rezerwacji – nie lubię czekać na potwierdzenie od gospodarza … bo w przypadku odmowy trzeba zaczynać poszukiwania od początku. Zawsze zaczynam wyszukiwania mieszkania właśnie z tą opcją.

4. Bezpieczeństwo

Nie gódź się na żadne przelewy / przedpłaty poza portalem. Airbnb to duża firma i daje gwarancję, że dane mieszkanie będzie i to będzie wylądowało tak jak w opisie i na zdjęciu.

Tak jak pisałam wcześniej na początku mojej przygody z airbnb zdarzyło nam się wynająć mieszkanie – które wyglądało zupełnie inaczej niż na zdjęciu i w opisie. Po jednej przespanej nocy zdecydowaliśmy się przenieść do hotelu. Poinformowaliśmy o tym portal i gospodarza i nasza reklamacja została uznana – został zwrócony koszt wynajmu mieszkania plus różnica jaka musieliśmy zapłacić za hotel.

Oczywiście nie chcesz spędzać wakacji na telefonie także najlepiej aby uniknąć jeszcze raz zacznij od punktu 1. i 2. ☺

5. Oszczędności

Nie zawsze pokoje / mieszkania na airbnb są tańsze niż hotele. Gospodarze tez starają się zarobić. Także dobrze jest się rozejrzeć i porównać ceny hoteli w danej okolicy. Wiele osób, które wynajmują mieszkania lubi mieć dostęp do kuchni czy porostu woli domową atmosferę od hotelowej.

Oczywiście aby wynajem faktycznie się opłacił dodaję link z $40 dolarową zniżką na pierwszy nocleg w airbnb